28. Barracuda / Raubtier.

Make no mistake: It is entirely possible that I get hit again. As far as I know, this happens to about half of all the people who have had a heart attack - within 48 months.

But just go and see it from my perspective:

Now that you have looked into the eye of the predator, this Barracuda swimming around you: Will you live in fear of it? Or will you make it your friend, a companion who gives you a reason to look after yourself in a good way - mind, body and soul? A fearsome beast, a trusty friend who ultimately made you strong because he (or she) helped you to let go of and change those things in your life that you, deep down in your heart, wanted to change anyway. What is it going to be?

I have decided that I will do everything and anything to prevent a re-run of this strange movie I have been living. And if, IF I am to have a second heart attack, I want to be able to say:

"Well, Barracuda, this has NOT happened because of me. You old fart!"


Mal ganz klar gesagt: Es ist absolut möglich, dass es mich wieder trifft. Meines Wissens passiert das innert 48 Monaten etwa der Hälfte aller Herzinfarkt-Patienten.

Aber schauen Sie sich das einfach aus meiner Perspektive an:

Jetzt, da Sie dem Raubtier ins Auge gesehen haben, diesem Barracuda, der da um Sie herum schwimmt: Werden Sie in Angst vor ihm leben? Oder machen Sie ihn sich zum Freund, zum Gefährten, der Ihnen Grund ist, gut zu sich selbst zu schauen - zu Körper, Geist und Seele? Ein fürchterliches Biest, ein vertrauter Freund, der Sie letztendlich stark gemacht hat, weil er (oder sie) Ihnen dabei geholfen hat, jene Dinge in Ihrem Leben loszulassen und zu verändern, die Sie - tief unten im Herzen - ohnehin ändern wolten. Was wird es sein?

Ich habe entschieden, dass ich alles und jedes tun werde, um eine Wiederholung dieses seltsamen Films zu vermeiden, den ich in den letzten Wochen gelebt habe. Und wenn, WENN ich einen zweiten Herzinfarkt haben sollte, dann will ich sagen können:

"Nun, Barracuda, an mir hat es NICHT gelegen. Du alter Furz!"

No comments: