10. Stationary Rehab / Stationäre Rehabilitation.

There's two ways to physically cope with a heart attack. You either begin with rehab training in your clinic. That means you go home a few days after the "incident" and visit a therapist on a regular basis. The other way is to enter a rehab clinic and stay there for a few weeks. The decision is up to the individual and for me it was a very clear case: I felt recovery would be a lot easier if I got away from my home which also is my office for a while. So, on August 28, I went to a clinic in an idyllic setting in the pittoresque canton of Appenzell.

Es gibt zwei Wege, mit den körperlichen Aspekten eines Infarkts umzugehen. Entweder Sie beginnen eine ambulante Rehabilitation in Ihrer Klinik. Das bedeutet, dass Sie einige Tage nach dem "Zwischenfall" nach Hause gehen und dann regelmässig einen Therapeuten treffen. Die andere Methode ist ein stationärer Aufenthalt in einer Rehabilitations-Klinik, wo Sie dann für einige Wochen bleiben. Der Entscheid liegt beim Patienten und für mich war das ein klarer Fall: Ich fühlte, dass Erholung wesentlicher leichter wäre, wenn ich weg von meinem Zuhause käme, welches ja auch mein Büro beherbergte. So reiste ich also am 28. August in eine Klinik an idyllischer Lage im pittoresken Kanton Appenzell.

No comments: